«ВІД УЯВИ ДО ІННОВАЦІЙ»
Під таким гаслом у Києві проходила міжнародна конференція, присвячена освіті майбутнього

prev next

Яке місце відводитиметься педагогу у навчальному процесі? Якою буде освіта майбутнього? Які інноваційні методи використовуватимуть учителі під час роботи з дітьми, щоб розбудити їхню пізнавальну зацікавленість? Пошуком відповідей на ці запитання займалися учасники Міжнародної науково-практичної конференції «Створення сприятливих умов для розвитку здібностей та інноваційної активності покоління майбутнього», яка відбулася 27–29 червня у НПУ ім. М. П. Драгоманова. Організатори конференції – НЦ «Мала академія наук України», Академія творчого вчителя (м. Варшава, Польща) і Фундація підтримки та розвитку креативності (м. Вроцлав, Польща).

Конференція стала платформою для обміну ідеями й напрацюваннями щодо поширення інноваційних освітніх технологій у навчальному процесі між українськими освітянами та викладачами з Польщі.

– Не тільки Польща чи Україна, а й уся світова спільнота має визначитися з напрямами розвитку освіти майбутнього. Ми маємо розуміти, що рухаємося схожими шляхами, хоча використовуємо різні, але в той же час доступні для нас засоби та інструменти, – аргументуючи, наскільки важливо спільно опрацювати візію освіти завтрашнього дня, наголосила директорка Академії творчого вчителя Тереза Кошярек.

Учасники конференції акцентували увагу на розвитку креативності сучасного покоління, його здатності бути гнучким й оригінальним у творенні нової дійсності. Можливостям активізації креативного розвитку сприяє Міжнародна олімпіада креативності (Destination Imagination), діяльність якої представила її регіональний директор у Польщі Малгожата Ястшембська. Щорічно олімпіада об’єднує десятки тисяч учасників різних вікових груп, які спочатку вчаться справлятися з командними викликами, змагаючись на регіональних етапах, а потім приїжджають на міжнародний етап олімпіади до США.

Цілком новим, системним підходом у доповненні та розширенні шкільної програми навчання є створення дитячих університетів, досвідом функціонування яких поділилася засновник такого університету в польському місті Рацібож Габріеля Крик. Діяльність дитячого університету відрізняється від діяльності університету в класичному розумінні, оскільки його студентами є діти у віці 6–12 років і саме їхнє зацікавлення та пристрасть пізнавати навколишній світ і визначають тематику і спрямованість занять.

Ознайомлення з польським досвідом є вагомим для розвитку професійної мотивації освітян МАН. Питання пропедевтики у навчальній діяльності регіональних відділень академії – дуже актуальне. У них організовуються науково-освітні проекти зі школярами середніх класів, проводяться тематичні конференції. НЦ «МАНУ» щороку реалізує конкурси для школярів 6–8-х класів; активізується робота щодо розроблення пропедевтичних курсів з молодшими школярами. Саме цим досвідом поділилися керівники МАНівських територіальних відділень. Також заступник директора з методичної роботи НЦ «МАНУ» Світлана Лихота презентувала новий проект академії – Науково-пропедевтичний простір «Футурум». У цьому просторі викладачі-науковці проводять дослідницькі заняття з різних дисциплін для дітей віком від 6 до 11 років.

Також під час конференції польські педагоги провели для українських колег майстер-класи, присвячені розвитку творчого потенціалу в учнів. Ті, хто брав участь у майстер-класах, упроваджують пропедевтичне навчання в Малій академії наук. Педагоги вирішували завдання, пов’язані зі стимулюванням пізнавальної зацікавленості, творчого мислення і креативності дітей на прикладі програм, що реалізуються у Польщі та інших країнах світу.

Взаємний обмін досвідом між педагогами і науковцями Польщі та України засвідчив суспільну значущість і пріоритетність виховання й навчання молодого покоління, яке для обох країн є надією та сподіванням на науковий, технічний і суспільний прорив у майбутньому. Організатори конференції переконані: зустріч у Києві – початок більш тісних і плідних відносин задля розвитку позашкільної освіти в Польщі та Україні, на важливості яких, зокрема, наголошували президент МАН Станіслав Довгий і директор НЦ «МАНУ» Оксен Лісовий.

Василь Дунець, методист Науково-методичного центру НЦ «МАНУ»
07.07.17
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН