АКТУАЛЬНІСТЬ  ПОНАД  УСЕ
Учасники Всеукраїнського семінару МАН обговорили з фахівцями з геології особливості підготовки досліджень у відділенні наук про Землю

prev next

Як допомогти юному досліднику обрати актуальну наукову тему? Як правильно визначити об’єкт та предмет дослідження? Чому важливо акцентувати увагу на науковій новизні і доцільності проведених робіт для науки? Про це 27 листопада йшлося на семінарі «Основні напрями досліджень будови мінералів та гірських порід у науково-дослідницьких роботах учнів МАН». Своїм досвідом із 26 позашкільниками з 22 українських областей та столиці ділилися провідні науковці-геологи країни.

Гостинними господарями заходу були доктори геологічних наук, професори Володимир Михайлов і Віктор Огар з Навчально-наукового інституту «Інститут геології» Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Їхнє бачення організації роботи з вивчення будови мінералів та гірських порід юними дослідниками Малої академії наук нотували і конструктивно обговорювали учасники заходу. А ще освітяни мали змогу ознайомитися з мінералами та їх кристалічною структурою під час майстер-класу з поляризаційними мікроскопами у кабінеті петрографії під керівництвом доктора геологічних наук, професора Олександра Митрохина.

Кожна доповідь науковців на семінарі складалася з практичних порад, наприклад: кандидат географічних наук Роман Спиця пропонував звернути увагу на доцільність вивчення рельєфу, як ключа до пізнання еволюції літосфери; кандидат географічних наук Сергій Дорошкевич підказав чимало можливих тем науково-дослідницьких робіт, пов’язаних з палеогеографією і четвертинними відкладами; а завідувач відділення наук про Землю Київської Малої академії наук Зінаїда Курлова поділилася секретами залучення дітей до навчання, особливостями проведення літньої практики та співпраці з науковими установами.

Умови виникнення і поширення мінералів та гірських порід презентував у геологічному музеї університету його директор, доктор геологічних наук, професор Віктор Нестеровський.

Керівники і методисти територіальних відділень Малої академії наук України взяли для повсякденної роботи багато порад науковців. Головна з них – не соромитися консультацій зі спеціалістами, які завжди відкриті для комунікацій з учнями і вчителями.

Сергій Кутняков
27.11.19
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН