БАЖАННЯ  ЗМІНЮВАТИ
Найкращі випускники Школи «Агенти змін» зібралися, щоб реалізувати нові ідеї

prev next
Коли мрія вже здійснена, а проект, над яким довго працював, реалізовано, виникає логічне запитання: «А що робити далі?». Відповідь на нього шукали підлітки на IV етапі Школи «Агенти змін», який відбувся з 19 по 23 листопада у MANLAB.CAMP.

Цьому етапу організатори проекту дали назву «Поєднання точок», а до участі запрошували випускників 2015–2017 років – учнів, які на трьох етапах навчання вже довели своє вміння робити проекти, що змінюють простір навколо. Цього разу школярам запропонували піднятися ще на одну сходинку вище і спробувати реалізувати масштабніші ідеї, додати у свої проекти більше системності й сталості, використовуючи додаткові можливості, інструменти та ресурси, поєднати набуті знання в одне ціле.

Для участі у четвертому етапі потрібно було надіслати опис концепції проекту (як абсолютно нового, так і попереднього, але у більшому масштабі) за такими рекомендованими категоріями: бізнес/соціальний бізнес, інноваційні ідеї щодо покращення освіти у рідному навчальному закладі, благодійні та волонтерські проекти.

– Після третього етапу ми начебто поставили крапку у навчанні. Багато дітей продовжили свою діяльність, тому хотілося підтримати їх у цьому. Можливо, у дечому підкорегувати. Ми добре знаємо, що навчання потребує повторення, тож спробували закріпити основні ідеї з попередніх етапів, але вже на іншому рівні, – розповіла про особливості четвертого етапу координатор проекту «Агенти змін» Катерина Клюзко.

Для цього тренери намагалися поєднати в одне ціле екскурсії, лекції, зустрічі з експертами, роботу в групах; показати учням можливості і навчити оптимально їх використовувати. У перший день підлітки відвідали будинок ветеранів, куди кожен привіз подарунок і книжку для дідуся чи бабусі, що сильно мотивувало і надихнуло учасників навчання. Також агенти були на зустрічі у представництві ЮНІСЕФ у Києві. Там їм розповідали про Глобальні цілі сталого розвитку до 2030 року, прийняті Генеральною Асамблеєю ООН. Ці виклики мають сприяти викоріненню бідності, подоланню нерівності та несправедливості і зупиненню змін клімату. На думку ЮНІСЕФ, для досягнення поставлених завдань підлітки мають перебувати у центрі формування порядку денного. Кожен з учасників школи на цій зустрічі міг презентувати свій проект і ті цілі глобального розвитку, які здійснилися при реалізації їхньої ідеї. Адже у результаті трьох етапів проекту «Агенти змін» було проведено багато ініціатив, які вдосконалили освіту, культуру, інфраструктуру міста, села, розвивали мистецтво.

Агентів змін ознайомили із соціальним підприємництвом; розповіли, як шукати фінансову підтримку для своїх ініціатив; організували відвідини простору «Інша Освіта», краудфандингової платформи «Велика Ідея», приватного підприємства бізнес-тренера Ваче Давтяна, благодійного магазину «Ласка». Завдяки цим зустрічам учні дізналися про філософію розумного споживання; збагнули, що необхідно думати про себе, громаду, а потім і про світ. Наприклад, підприємець Ваче Давтян багато розповідав про щастя, переосмислення статусних речей, відповідальне споживання, стверджуючи, що директор – людина, покликана створити умови, у яких працівник буде реалізованим і щасливим.

По закінченні четвертого етапу школи кожен агент отримав кілька завдань. Школярі, які зголосилися реалізувати свої проекти, мають зареєструватися на краудфандинговій платформі. Також кожен з випускників має провести заняття у своїй школі, долучившись до всесвітньої ініціативи «Найбільший урок у світі», який в Україні оголосив ЮНІСЕФ. У нашій країні проект охопить 450 міст і містечок, де відбудуться уроки для 15 тисяч дітей про глобальні цілі, лідерські навички і про те, як діти можуть захистити свої права. А ще агенти отримали завдання провести у грудні чи січні благодійну акцію у будинку для людей похилого віку або дитячому будинку.

Експерти і тренери зробили все можливе, щоб підлітки за час школи покращили свої проекти й отримали знання, яких не вистачало, тож по закінченні навчання учні мають готовий бізнес-план своїх ідей. Для реалізації залишилося тільки брати і робити, а це агенти змін уміють, як ніхто інший.

Людмила Копко
28.11.17
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН