МИСТЕЦТВО  АНАЛІЗУВАТИ
МАН провела Всеукраїнську школу з філософії за участі професора з Південної Кореї

prev next

З 27 по 31 жовтня у Миргороді, що на Полтавщині, одинадцять учнів освоювали методику «Філософія для дітей» (P4C). Її мета – виховати у дітях критичне, креативне і піклувальне мислення – те, яке враховує інтереси інших людей. Підхід полягає у тому, що учні мають самостійно знайти проблему, а потім запропонувати її розв’язання. А для формулювання питань учням потрібне креативне мислення.

На заняттях з методики «Філософія для дітей» школярі формулюють гіпотези, а завдання тренерів у цьому процесі − навчити учнів збагачувати ці гіпотези, наділити дітей навичками аргументації, адже обґрунтування своєї точки зору має бути сильним, потужним. Саме цій глибокій роботі був присвячений час, який команда Школи з філософії та її учасники провели у Миргороді.

Під модераторством професора Гьонсанського національного університету, віце-президента Міжнародної організації «Філософія для дітей країн Азії та Океанії» Джінвана Парка учасники сиділи у колі, читали філософські новели, у яких ідеться про складні життєві проблеми, а потім обговорювали прочитане, ставили питання і знаходили правильну, на їхню думку, і прийнятну відповідь. Справа у тому, що за методикою P4C діти з раннього віку починають замислюватися над важливими соціальними питаннями, наприклад: «Чи варто позбавляти свободи правопорушників?», «Чи варто пересаджувати здорове серце пацієнту, за яким нема кому доглядати?». Таке мислення допомагає свідомо і відповідально брати участь у житті суспільства, спонукає адекватно оцінювати реальність та самостійно ухвалювати рішення.

Учениця з Кривого Рогу Дніпропетровської області Кароліна Муляк вважає, що методика «Філософія для дітей» є дуже важливою, адже їй вона допомогла краще висловлювати свої думки. Сказавши щось, дівчина не роз’яснює співбесіднику, що саме мала на увазі, як це було раніше. Тепер Кароліна висловлюється чітко, логічно і зрозуміло з першого разу, після чого не виникає зайвих питань:

− Я активно користуюся методикою у своєму житті і хотіла заохотити своїх однолітків, товаришів, щоб вони теж, як і я, використовували її. Своїх результатів я досягла, звісно, завдяки навчанню, але багато дає комунікація з іншими учасниками навчального процесу і практика – коли засвоїв матеріал і переконуєшся у його дієвості.

Нещодавно працівники МАН мали змогу обмінятися досвідом із польськими колегами у рамках науково-практичного семінару. Тож координатор Школи з філософії, методист НЦ «МАНУ», експерт з методики «P4C» Юлія Кравченко вирішила скористатися новими знаннями і провести у Миргороді заняття на креативність, яке почерпнула зі співпраці з іноземними спеціалістами. Суть вправи полягала у тому, що за обмежений час команди мали сконструювати якомога вищу вежу із підготовлених предметів (мотузочки, трубочки, тарілочки). Потім учні аналізували, що саме не спрацювало і, навпаки, – що робили правильно. Найпоширенішою помилкою всіх учасників був поспіх: підлітки зважали на обмеження часу більше, ніж на саме виконання завдання. Нерідко хтось один, поспішаючи, підводив усю команду, тож важливо було згуртуватися і сконцентруватися. Спробувавши зробити цю вправу вдруге, учням вдалося досягнути кращих результатів, а отже – аналіз власних вчинків допоміг.

У рамках філософської школи навіть майстер-класи були з глибоким змістом. Методист НЦ «МАНУ» Любава Кирилюк проводила з учнями заняття з декупажу. Діти оздоблювали глиняні глечики і під час цієї роботи придумували історію – за методом сторітелінгу, яким дедалі більше цікавиться світ бізнесу. Це надавало творам ручної роботи особливої цінності і вагомості, та й демонстрування виробів з історією значно краще зацікавлювало підлітків.

Освітній процес, створений на основі критичного мислення, за останні 10 років став основою освітніх реформ у провідних країнах Європи. На Всесвітньому економічному форумі у Давосі ця навичка посіла друге місце у списку важливих умінь для 2020 року. Тож запровадження методики «Філософія для дітей» в українських школах може значно полегшити молоді процес самоутвердження у житті.

Людмила Копко
06.11.17
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН