МИСТЕЦТВО  УЯВЛЯТИ  ІНШЕ
Декодуванню смислів та втіленню креативності у вирішенні нестандартних ситуацій навчали школярів викладачі PRAXIS

prev next

Весняні канікули у Школі мислення і комунікацій PRAXIS – вдалий вибір поєднання приємного з корисним! Саме таку чудову можливість з 25 по 30 березня отримали київські школярі. Організувала цікаве дозвілля фасилітатор проекту, методист НЦ «МАНУ», кандидат філософських наук Катерина Гончаренко.

Програма канікул «Мистецтво розв’язання проблем» продумана так, щоб дванадцяти-тринадцятирічні підлітки мали змогу дізнатися дещо нове і корисне для себе, а також відпочити та поспілкуватися в колі інтелектуалів-однолітків. Організатори освітнього проекту переконані, що тільки живе спілкування у змозі об’єднати емоції і розум учасників програми!

На заняттях проводили рольові ігри, наприклад «Останній герой», з відпрацювання алгоритму дій у нестандартній ситуації, виходу із зони комфорту та вміння приймати рішення з установкою «Я – Чарівник, я можу все». Перегляд культових анімаційних та інших фільмів, дискурс про співіснування мрій і реальності, пошук відповіді на запитання на кшталт «як не потрапити в пастку власних ілюзій віртуального світу» – ці та інші діалоги, тренінги, кіно-кейси й арт-інтерактиви були напрочуд актуальні, доцільні, життєтворчі.

Канікулам передували два цікаві воркшопи для дітей. 16 березня майстрині зі Школи мислення і комунікацій PRAXIS провели непересічний освітній захід «Метод Аліси в Країні чудес: інструкція для роботи з нестандартним мисленням». На основі «методу Аліси» в його безмежних варіаціях організатори заходу вирішили провести практичне заняття з десятьма київськими школярами, аби вказати на шляхи, які цей метод відкриває для розвитку і втілення креативності, творчості, а інколи й для вирішення як шаблонних, так і нестандартних життєвих ситуацій.

За основу була взята відома книга Льюїса Керрола «Аліса в Країні чудес». Незвична і навіть дивна історія про дівчинку, яка потрапляє у чудернацький світ, де робить незбагненні та ніби абсолютно нелогічні, нераціональні вчинки. Проте, як підказує нам філософія, сенс існує і в тих речах, в яких, здавалося б, він є абсолютно відсутнім.

Як зазначала організатор заходу, методист НЦ «МАНУ» Оксана Левицька, якщо придивитися, в Алісиних роздумах чи діалогах з іншими персонажами є чимало рекомендацій для практичного застосування. Наприклад, «якщо хочеш кудись потрапити, ти маєш іти у два рази швидше». Далі цілком логічні запитання: «це як?», «а навіщо?», «де логіка?» тощо.

Звісно, зануритися вглиб безодні слідом за Алісою та Білим Кроликом учасники семінару не наважилися, тому дослідницьким предметом для пошуку став звичайний пластиковий стаканчик. Наприклад, на занятті молодь з’ясовувала, які ще можуть бути сенси життя у звичайного пластикового стаканчика попри той, що з нього можна пити. Виявляється, що не так просто школярі можуть собі уявити щось інше. Хоча варто лише замислитися над якимось явищем і задіяти уяву. І спроба віднайти неочевидне в очевидному і незвичайне у звичному знову ж таки за допомогою практичних завдань вийшла успішною. А заняття з такими підходами, як «біг по колу», «з одного боку, з іншого боку», «задом наперед, зовсім навпаки» видалися досить цікавими.

20 березня київська школа № 234 приймала викладачів PRAXIS на практикумі для школярів-восьмикласників «Мультиплікація як джерело пошуку філософських смислів». Прикладом для обговорення став перегляд мультфільму «Будинок з маленьких кубиків». Для того, аби дитина почала щось досліджувати, шукати, вона має звернути увагу на певний предмет чи явище, дозволити вимкнути в собі «повсякденного практика» й увімкнути творця. Принаймні мультиплікація допомагає ретранслювати і відображати якусь частину реальності, а також символізує рівень культурного розвитку і технічних досягнень.

Сергій Кутняков
30.03.19
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН