МИСТЕЦТВО ДІАЛОГУ
МАН провела літню школу з філософії

prev next

«Європейська культура філософського діалогу» ‒ саме таку тему вивчали хлопці й дівчата, учні МАН, з усієї країни з 3 по 9 червня у Міжнародному центрі дитячої наукової творчості MANLAB.CAMP.

Чи не найвідоміша цитата «Заговори, щоб я тебе побачив», яка крізь віки прийшла до нас від Сократа, свідчить про важливість уміння бути вправним оратором. Саме на це й була націлена літня школа з філософії, завданням якої стало виховання у дітей мисленнєвих і комунікативних навичок шляхом застосування методики «Філософія для дітей». Ця методика і стала ключовою під час навчання.

За словами організатора школи, методиста НЦ «МАНУ», тренера й учасника міжнародних конференцій та воркшопів з програми «Філософія для дітей» Юлії КРАВЧЕНКО, основою проведення занять став діалог, тому саме на ньому зосереджувалася увага МАНівців упродовж усієї школи.

‒ Ми розбираємо логіку, бо теми інколи стосуються логічного розуміння. У групі, звісно, є сильніші і слабші, але ті учні, які одразу сприймають і розуміють, починають активно працювати, а інші за ними підтягуються, тому загалом група динамічно рухалася у напрямі саморозвитку, ‒ розповіла пані Юлія.

Заняття проходили у форматі сократичного діалогу. Двадцять шість МАНівців навчалися мислити, формулювати думки, ставити запитання, аргументувати свою думку, шукати гіпотези, перевіряти і переглядати їх, формувати нове знання. Все це вони робили під професійним керівництвом гостя із Південної Кореї, доктора філософії Джінвана ПАРКА. Він зізнався, що не очікував такого високого результату і рівня від учасників школи. Для себе професор пояснив цю успішність двома факторами: ефективною підготовкою й абсолютним налаштуванням молоді на навчання.

У Кореї кажуть, що вчитель, який має здібних учнів, – щасливий вчитель. Я сьогодні дуже щасливий, – зізнався доктор філософії.

Усі заняття проводилися в режимі бесіди, але щоб не перенавантажувати учасників тільки методикою, вчилися й іншого: читати тексти і розбирати їх, працювали над новелою «Гаррі Стоттлмейєр». Також мали можливість прослухати лекції «Що таке сократичний діалог?», «Пізнай і упізнай себе: модель діалогу Григорія Сковороди» завідувача кафедри історії філософії університету імені Тараса Шевченка Тараса КОНОНЕНКА. Лектор дав розуміння, що таке Європа, європейські цінності, європейський діалог і його характерні особливості.

Учениця МАН Дарина КАРАПУЗОВА, закінчивши восьмий клас, приїхала з Ізмаїла Одеської області у школу з філософії, бо своє життя хоче присвятити роботі з дітьми, щоб прищеплювати їм логічне і філософське мислення. Дівчина впевнена: ті знання, яких вона набула, допоможуть їй і в повсякденному житті, бо, як каже Дарина, зазвичай ми втрачаємо певні моменти, важливі при донесенні інформації до іншого. У школі між учасниками були сформульовані певні правила, наприклад висловлюватися з огляду на дві вимоги – лаконічність і ясність.

Тому, перш ніж висловити думку, щоб вона була зрозумілою для всіх, треба було дуже добре подумати. У подальшому це вміння мені дуже допоможе: буду уважніше слухати співрозмовника, уточнюватиму, чи правильно я зрозуміла його думку, і сама вибиратиму слова ретельніше, − розповіла Дарина.

Після інтенсивного навчального дня щовечора відбувалося коло обговорення, на якому учасники підбивали підсумок дня, ділилися враженнями і давали зворотній зв’язок від почутого, побаченого і вивченого; функціонувала територія творчості, де проходили майстер-класи і перегляд фільмів. В останній день перебування у столиці учасники школи з філософії відвідали музей Тараса Шевченка, після чого роз’їхалися кожен у свій куточок України. Однак це вже будуть трішки інші діти ‒ ті, які набули нових знань не тільки у веденні діалогу, а й у великому мистецтві роботи над собою.

Людмила КОПКО
10.06.16
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН