НІМЕЦЬКА МОВА + ПРИРОДНИЧІ НАУКИ = CLIL-КОМПЕТЕНЦІЯ
У Києві освітяни опановували предметно-мовне інтегроване навчання
З 29 по 31 жовтня Goethe-Institut Ukraine за тісної співпраці з НЦ «МАНУ» проводили тренінг з методики CLIL (Content and Language Integrated Learning).
Вдячними учнями з предметно-мовного інтегрованого навчання на цей раз стали 13 педагогів МАН з Києва та Херсонської, Хмельницької, Чернівецької, Рівненської, Львівської областей. Були залучені викладачі природничих дисциплін і німецької мови, які працювали у тандемах над моделями уроку й опануванням різних прийомів і методів з розвитку CLIL-компетенцій.
У межах тренінгу методисти та викладачі Дитячої академії «Футурум», що до цього пройшли тренінги у спеціально запрошеного експерта Goethe-Institut в Україні з методики CLIL, учителя початкової школи у м. Бріксен (Італія) Аніти Раффайнер, розказали про організацію роботи Академії, на базі якої було успішно впроваджено навчання за цією методикою, і відповіли на запитання педагогів. Уже другий рік поспіль у «Футурумі» викладають природничі дисципліни (астрономію, хімію, фізику, біологію, географію) німецькою мовою для дітей 7–12 років у трьох групах. І можна із впевненістю стверджувати, що навчання за методикою CLIL має попит серед батьків та учнів. Набутий досвід презентували освітянам на тренінгу вчитель астрономії Альона Мозгова і німецької мови Олена Авраменко. Викладачі проводили урок «Малі тіла Сонячної системи», на якому діти вчилися розрізняти малі небесні тіла, дізнавалися, як звучать поняття «комета», «астероїд», «метеорит» німецькою.
– Це дуже корисна методика не тільки для вчителя-предметника, а й для вчителя-мовника, який глибоко занурюється у предмет. Мені, наприклад, було б дуже цікаво вести хімію або фізику, оволодіти новими знаннями, – поділилася після відкритого заняття старший викладач кафедри практики німецької та англійської мов Рівненського державного гуманітарного університету Руслана Гончарук.
А учасник тренінгу, керівник гуртка німецької мови Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, вчитель німецької мови Тетяна Скора вважає, що така методика дає змогу якнайефективніше запам’ятовувати сукупності слів під час експериментів та дослідів. Адже справді існує науково доведений факт: використання CLIL-методики є додатковим засобом для досягнення освітньої мети і має високі результати як у вивченні предмета, так і в опануванні мови у стислі терміни.