НІМЕЦЬКА  МОВА  +  ПРИРОДНИЧІ  НАУКИ  =  CLIL-КОМПЕТЕНЦІЯ
У Києві освітяни опановували предметно-мовне інтегроване навчання

prev next

З 29 по 31 жовтня Goethe-Institut Ukraine за тісної співпраці з НЦ «МАНУ» проводили тренінг з методики CLIL (Content and Language Integrated Learning).

Вдячними учнями з предметно-мовного інтегрованого навчання на цей раз стали 13 педагогів МАН з Києва та Херсонської, Хмельницької, Чернівецької, Рівненської, Львівської областей. Були залучені викладачі природничих дисциплін і німецької мови, які працювали у тандемах над моделями уроку й опануванням різних прийомів і методів з розвитку CLIL-компетенцій.

У межах тренінгу методисти та викладачі Дитячої академії «Футурум», що до цього пройшли тренінги у спеціально запрошеного експерта Goethe-Institut в Україні з методики CLIL, учителя початкової школи у м. Бріксен (Італія) Аніти Раффайнер, розказали про організацію роботи Академії, на базі якої було успішно впроваджено навчання за цією методикою, і відповіли на запитання педагогів. Уже другий рік поспіль у «Футурумі» викладають природничі дисципліни (астрономію, хімію, фізику, біологію, географію) німецькою мовою для дітей 7–12 років у трьох групах. І можна із впевненістю стверджувати, що навчання за методикою CLIL має попит серед батьків та учнів. Набутий досвід презентували освітянам на тренінгу вчитель астрономії Альона Мозгова і німецької мови Олена Авраменко. Викладачі проводили урок «Малі тіла Сонячної системи», на якому діти вчилися розрізняти малі небесні тіла, дізнавалися, як звучать поняття «комета», «астероїд», «метеорит» німецькою.

– Це дуже корисна методика не тільки для вчителя-предметника, а й для вчителя-мовника, який глибоко занурюється у предмет. Мені, наприклад, було б дуже цікаво вести хімію або фізику, оволодіти новими знаннями, – поділилася після відкритого заняття старший викладач кафедри практики німецької та англійської мов Рівненського державного гуманітарного університету Руслана Гончарук.

А учасник тренінгу, керівник гуртка німецької мови Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, вчитель німецької мови Тетяна Скора вважає, що така методика дає змогу якнайефективніше запам’ятовувати сукупності слів під час експериментів та дослідів. Адже справді існує науково доведений факт: використання CLIL-методики є додатковим засобом для досягнення освітньої мети і має високі результати як у вивченні предмета, так і в опануванні мови у стислі терміни.

Світлана Швець
31.10.19
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН