ОЦИФРОВАНЕ НАДБАННЯ
З 19 по 23 червня в Одесі проходила Перша літня школа цифрових компетенцій, співорганізатором якої був НЦ «МАНУ»
Подія проводилася у рамках серії міжнародних науково-практичних заходів «Оцифроване надбання: збереження, доступ, репрезентація», присвяченого питанням застосування технологій оцифровування для довготривалого зберігання і використання історичного, культурного та наукового надбання, що зберігається в архівах, музеях, бібліотеках і приватних колекціях. Літня школа була спрямована на ознайомлення із передовими світовими практиками, новими технологіями оцифровування, формуванням та інтеграцією цифрових колекцій, а також на ознайомлення з методами їхнього поширення і використання.
Учасниками літньої школи були фахівці, керівники архівів, музеїв, бібліотек, видавництв, власники приватних колекцій, науковці, всі охочі набути знання та навички з технологій оцифровування. Вони зібралися, щоб обмінятися досвідом і ознайомитися з найкращими методами збереження історико-культурної та наукової спадщини. Учасникам школи досвідчені вітчизняні й зарубіжні спеціалісти з оцифровування та суміжних напрямів інформаційно-комунікаційних технологій проводили лекції, презентації, майстер-класи, тренінги, антиконференції, присвячені пошуку спільних технологічних рішень, щоб зберегти і передати наступним поколінням експонати, архівні матеріали й культурне надбання.
Представники МАН також ділилися своїм досвідом зі створення науково-освітнього інформаційного мережецентричного середовища – презентували національний проект Малої академії наук «Музейна планета». Цей проект – дослідно-експериментальна робота НЦ «МАНУ» на 2017–2020 роки, який реалізується на базі загальноосвітніх навчальних закладів Волинської, Дніпропетровської, Одеської, Чернівецької областей та міста Києва. Він дає змогу учням відвідати музеї віртуально, якщо немає можливості потрапити у них фізично, і покликаний долучити до процесів вивчення і дослідження культурної та історичної спадщини учнівську молодь, використовуючи ІТ-технології.
«Музейна планета» об’єднує віртуальні образи музеїв, спроможних інтегруватися до національного та світового музейного простору. Використовуючи трансдисциплінарні підходи, Мала академія наук завдяки цьому проекту планує підвищити рівень знань, сформувати науковий світогляд та інформаційну культуру учнів, їхніх батьків, учителів і всіх, хто цікавиться регіональною, національною та світовою історією і культурною спадщиною.
Підсумком літньої школи стала пропозиція її учасників використовувати середовище «Музейна планета» як національну платформу збереження у цифровому форматі історико-культурної та наукової спадщини установ пам’яті.