ПОКОЛІННЯ ФАСИЛІТАТОРІВ
Мала академія наук стала співорганізатором школи МИРотворчості

prev next

З 19 по 21 лютого у MANLAB.CAMP 14–16-літні учні з усієї країни навчалися у школі МИРотворчості. Працювали учасники за міжнародною програмою «Альтернативи насильству». Організували таке навчання для підлітків НЦ «МАНУ», Молодіжна ініціатива «Серце в долоньках» і БФ «Діти надії та любові».

Програма школи передбачала роботу над чотирма різними блоками. Перший спрямований на командоутворення – школярі робили вправи на згуртування, удосконалювали комунікативні здібності, розвивали вміння як проявляти і висловлювати свої думки й почуття у колективі, так і вільно обговорювати свій задум.

Другий блок передбачав формування вмінь протистояти чужому тиску. Учні випробували умови, коли хтось абсолютно залежав від них, розвивали здатність самостійно робити вибір і діяти відповідно до власних рішень. Результати закріплювали творчим завданням, малюючи «Будинок моєї душі». Так підлітки навчалися розуміти причини дискримінацій, підводне каміння і можливі наслідки цього процесу.

Працюючи над третім блоком, миротворці-початківці зосереджували увагу на визначенні рамок. Інколи люди не можуть зрозуміти, де межа, яку переступати не варто, і, відповідно, не можуть задати її для інших щодо екологічного ставлення до власного простору. Тож школярів навчали, як правильно формувати особисті межі і при спілкуванні дотримуватися чужих, розвивати навички контролю емоційного стану. Школярі освоїли практику використання методу вираження своїх почуттів у формі «Я-повідомлень»: коли все, що відбувається, треба транслювати через себе, акцентувати співбесідникові не на тому, що він зробив неправильно, а що відчуває твоє Я з цього приводу.

Четвертий блок вправ школи присвятили активізації внутрішніх ресурсів. Тренери давали можливість учасникам висловлювати свої думки так, щоб це сприяло зміцненню стосунків з оточенням і підвищувало їхню самооцінку. Молодь досліджувала свої сильні сторони, працюючи над зміцненням стосунків і підтримкою у групі.

Охочих потрапити у школу було чимало: 167 претендентів на одне місце, але обрали тільки 16. Така кількість пояснюється тим, що проект передбачає тренінги, а вони можуть бути ефективні лише тоді, коли проводяться у камерній атмосфері, де формується максимальне розуміння.

По закінченні школи діти зможуть стати фасилітаторами. Це не тренери, бо тренерство – вчительська позиція щодо групи. Фасилітатор має займати підтримуючу і стимулюючу позицію до групи, має вміти створити такий простір, де хочеться почуватися вільно, висловлювати свою думку, не боячись осуду. Тут усе будується на довірі, – розповіла тренер школи Алла Сорока.

Метою проекту є зниження рівня насильства у навчальних закладах через освіту старшокласників, яка дає змогу засвоїти методи ненасильницької взаємодії. Тому важливо було обрати тих підлітків, у яких є бажання вчитися спілкуватися, налагоджувати стосунки, творчо підходити до вирішення конфліктів.

– Я почав більше розуміти однолітків, освоїв прийоми, завдяки яким тепер можу легко залагоджувати конфлікти, або й взагалі уникати їх. Я почав чути інших по-новому. Не так, як завжди, – уважніше, – запевняє учень Горішньоплавнівської ЗОШ № 2 Полтавської області Владислав Мортіков.

Школа МИРотворчості передбачає три етапи навчання. Наразі відбувся перший – знайомство з програмою. У квітні пройдуть ще два. Результатом проекту має стати те, що всі учасники оволодіють необхідними знаннями і техніками для того, щоб уже самим проводити тренінги і схоже навчання у своїх навчальних закладах, створюючи нові МИРотворчі осередки і будуючи демократичне суспільство, починаючи із шкільного середовища.

Людмила Копко
23.02.17
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН