ПРАКТИЧНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ
Відбулося обговорення можливостей дуальної системи освіти в Україні

prev next

15 лютого за сприяння Міністерства освіти і науки України, НЦ «Мала академія наук України» і Федерації роботодавців України відбувся круглий стіл «Система вищої дуальної освіти в Німеччині та її досвід для України». Цей захід у рамках європейського проекту «Duale Ausbildung im Dialog» («Дуальна освіта в діалозі») є частиною програми «Східне партнерство», прийнятої німецьким бундестагом. Організували круглий стіл Вища дуальна школа Гера-Айзенах, Німецьке товариство дружби в Тюрінгії з країнами Східної Європи, факультет комп’ютерних наук та кібернетики КНУ імені Тараса Шевченка й Інститут математики НАН України.

Дуальна система освіти – коли поєднується теорія вишів і практика на виробництві – зародилася у Німеччині у 1970-ті роки і швидко поширилася Європою і країнами Азії. Основа цієї освіти – стовідсоткове працевлаштування студентів на тих підприємствах, де вони проходили навчання. Приміром, особливістю австрійської системи освіти є тісний взаємозв’язок між економікою і навчанням. Така наближена до практики система набуття знань передбачає численні переваги не лише для учнів, а й для випускників професійно орієнтованих вищих шкіл, інститутів та університетів.

На круглому столі освітяни, науковці, вітчизняні й закордонні експерти обговорювали реалізацію такої системи освіти в українських реаліях і намагалися знайти розв’язання суспільних проблем у державі – працевлаштування студентів, розвиток виробничих галузей, відкриття нових можливостей в освіті.

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, яка долучилася до круглого столу, оптимістично ставиться до процесу впровадження дуальної освіти. Пані Лілія зауважила, що наша держава не має досвіду, коли бізнес долучається до виховання професійних кадрів, але його треба започатковувати:

Міністерство фінансів готове розглянути можливі стимули для бізнесу, якщо ми запропонуємо працюючу модель, де бізнес справді робитиме реальний внесок у підготовку кадрів. Ми здатні вчитися і здатні започатковувати цю модель освіти.

Із проектом дуальної вищої освіти, коротким оглядом системи шкільної освіти та функціонування цієї системи у Німеччині ознайомлював спікер міської ради міста Ерфурт з питань фінансово-економічної політики, доктор Райнхард Дуддек. Особливість підготовки німецьких фахівців до роботи полягає у тому, що витрати на навчання багатьох студентів беруть на себе держава і приватні підприємства. Так, увесь процес освіти у виші орієнтований на безпосередню підготовку до практичної діяльності. Охочі отримати академічний ступінь бакалавра не зовсім вільні у виборі теми дипломної роботи – вона обговорюється з майбутнім роботодавцем, адже навчання студента фінансується фірмою.

− В Україні гостро відчувається дефіцит хороших спеціалістів. Водночас маємо проблеми з безробіттям і працевлаштуванням. Дуальна освіта дає підприємствам кваліфіковані кадри, а студентам – роботу, – зауважив президент МАН Станіслав Довгий.

Підсумком круглого столу стало твердження: в Україні є потреба розвивати дуальну освіту, яка може допомогти студентам ще під час навчання освоїти не лише теоретичні знання, а й практичні навички і кваліфікацію. Також прийнято рішення про створення робочої групи із представників роботодавців і МОН України, щоб виробити модель співпраці, за якою можна буде готувати фахових і провідних спеціалістів, затребуваних в Україні.

Людмила Копко
16.02.17
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН