МАТЕМАТИКИ БАГАТО НЕ БУВАЄ
З 4 по 8 листопада відбулася осіння сесія Всеукраїнської наукової математичної школи

prev next

Математика – точна наука, потребує неабиякої посидючості, уважності й зосередженості. Для того, аби юні математики після прибуття до Міжнародного центру дитячої наукової творчості MANLAB.CAMP змогли подолати втому і перший бар’єр – спілкування з новими незнайомими колегами, школярі виконали кілька завдань на командоутворення та інтеграцію під надійним супроводом доцента кафедри культурології Інституту філософської освіти і науки НПУ імені М. П. Драгоманова, тренера з програми «Філософія для дітей» Юлії КРАВЧЕНКО.

Завдяки адаптаційним вправам та іграм учні швидше налаштувалися на комфортне навчання, адже у MANLAB.CAMP вони впродовж чотирьох днів пліч-о-пліч працювали для набуття нових знань.

– Я працювала методами неформальної освіти. Ми робили вправи на знайомство, були певні завдання, які спонукали дітей спілкуватися між собою і, відповідно, щось дізнаватися один про одного. Наприклад, стоячи в колі, хтось один називав своє ім’я, робив якийсь жест, його сусід мав повторити ім’я попередника і його жест, після чого треба було представитися самому і зробити новий, вже власний рух. А той, хто замикав коло, мав назвати і повторити рухи всіх учасників гри. Також діти розповідали про себе один правдивий факт, один – неправдивий і мали відгадати, який з них є брехнею, а який правдою. Такі вправи дуже розворушують, – детальніше розповіла пані Юлія про те, що саме робили учасники школи, аби увійти в ритм і науковий тонус.

Також учні ділилися своїми очікуваннями: розповідали про те, що хочуть отримати від цієї школи і який ефективний внесок у її роботу хотіли б зробити. Зрозуміло, що їм хотілося і познайомитися з новими друзями, і поспілкуватися, але приїхали вони у MANLAB.CAMP передусім для того, щоб знайти підходящу тему для наукового дослідження і поглибити свої знання з математики.

На першому ж занятті я зрозумів, що рівень навчання пристойний і треба добре постаратися. Цього року пройшов на всеукраїнський етап конкурсу-захисту з економіки. Там була контрольна робота, яку складав Володимир Плахотник. Їдучи на цю школу, знав, що тут він буде лектором. Я хотів пристосуватися до його типу задач і дізнатися, як їх розв’язувати. Цієї мети майже досягнув, – поділився учень 11 класу НВК № 10 м. Хмельницького Єгор НОВОСАД.

Викладач, яким захоплюється Єгор, − кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри загальної математики механіко-математичного факультету КНУ імені Тараса Шевченка Володимир ПЛАХОТНИК – читав допитливим математикам лекції «Тригонометрія – це просто. Як перетворити набір формул у інструмент для математичного дослідження», «Загальні властивості функцій. Неперервність і монотонність» і «Методи доведення нерівностей». Разом із ним учні розв’язували рівняння, нерівності, найважливіші завдання тригонометрії і ознайомилися з прикладами задач, які можуть бути базою для наукового дослідження. За словами учасників школи, Володимир Васильович давав задачі університетського рівня, але розповідав, як їх можна розв’язати шкільними методами. Це, впевнені МАНівці, допоможе їм при вступі у виш і в подальшій студентській роботі.

– Математика має таку властивість: основним у ній є вміння розв’язувати задачі. Цьому ми й присвятили більшість часу. Оскільки це – школа МАН, то ми ці задачі обговорювали: шукали, які їхні особливості, чи можна сформулювати якісь узагальнення. Ці узагальнення інколи ставали темою наукового дослідження. Звичайно, ми не робили досліджень, часу не так багато, бо дослід не є експромтом. Для нього потрібна спокійна атмосфера – сісти, подумати, щоб ніхто над душею не стояв, – зауважив Володимир ПЛАХОТНИК.

Час школи минув, учні роз’їхалися, а знання, яких вони набули за чотири дні, можливо, непомітно, але дадуть свій результат. Сподіваємось, що молоді математики, покинувши MANLAB.CAMP, поїхали шукати те місце, про яке зазначав Володимир Васильович – спокійне, тихе, з відповідною атмосферою – щоб зробити нові досліди, які приведуть до прориву в науці.

Людмила КОПКО
09.11.15
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН