ПРОФЕСІЙНІ ЗМІНИ
Українські педагоги, які повернулися з CERN, готові передавати досвід

prev next

Період з 4 по 9 грудня вчителі фізики провели зі спеціалістами найбільшої у світі лабораторії фізики високих енергій, куди на стажування у IV Науковій школі з фізики їх відправив НЦ «МАНУ».

Для того, щоб здійснити цю поїздку, педагоги мали підготувати методичні розробки для учнів, щоб зацікавити їх фізикою. Завдяки відбору на конкурсній основі до групи потрапили 33 фахівці.

Кожен день учителів був розписаний до секунди: лекції, ознайомчі екскурсії в наукові установи й експериментальні лабораторії, практичні роботи. Спікерами були українці, які працюють у CERN. Усі лектори намагалися дати якомога більше інформації, але обмежував регламент.

На лекціях розповідали про останні досягнення CERN, які використовують у радіомедицині, а також про будову Всесвіту, речовини, дослідження, спрямовані на новий пошук.

– Окрім пошуку елементарних частинок, що є основним завданням Великого колайдера, CERN працює над новими науковими шляхами, пов’язаними з лікуванням людини. Також CERN дуже відкритий для освітніх цілей. Багато програм для студентів і школярів, які дають змогу прищепити любов до фізики з юного віку, – розповів доцент кафедри теоретичної фізики ДНУ імені Олеся Гончара Олег Орлянський – один із 33 щасливців.

Педагога вразив високий рівень безпеки у CERN: передбачено, якщо виникне пожежа, то спеціально розроблена за новітньою технологією піна заповнить усе приміщення. Крізь неї людина може проходити без труднощів і при цьому вільно дихати. Пан Олег вважає: Великий адронний колайдер – найскладніша машина сучасності, яку створила людина. Інтернет теж народився у CERN, а з ним і піксельна система опрацювання інформації. Ці технології незапатентовані лабораторією, їх зробили для проведення наукових досліджень.

У CERN немає різниці, якого кольору твоя шкіра і якою мовою ти розмовляєш. Усі люди об’єднані однією справою. Знаєте, чим відрізняється фізик від людини, яка займається іншою діяльністю? Навіть на пляжі професор і його студент будуть лежати і про щось розмовляти. У фізиці всі рівні, немає генералів і вищих за званням, є одна спільна тема – фізика, – ділиться Олег Орлянський.

Провідний науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України і вчитель фізики школи № 70 м. Києва Наталія Поліхун розповіла, що найбільше її вразила так звана дизайн-студія:

У ній працюють над інноваційними ідеями студенти з усього світу: дизайнери, інженери, менеджери. Вони розробляють не тільки ідею, а і її прототип і план впровадження. Створюються всі умови, щоб відбувався вибух інновацій. Гадаю, що саме це ми можемо перейняти, щоб МАНівські навчальні програми виходили на новий рівень.

Пані Наталія запевняє, що у CERN усе створено для того, аби можна було вільно і жити, і творити. Наприклад, на підлозі намальоване коло, яке називається «Обійми». Якщо комусь некомфортно чи просто зіткнувся з проблемами, то він стає в середину кола, і всі розуміють: людина потребує обіймів.

Нагадаємо, що у 2011 році НЦ «МАНУ» і CERN підписали Спільну декларацію, яка відкрила нові можливості для українських педагогів, а саме – брати участь у навчальних програмах Європейської організації ядерних досліджень.

За словами президента МАН Станіслава Довгого, наукові школи для вчителів на базі CERN мають вагомий вплив на формування професійного інформаційного поля України.

Людмила Копко
16.12.16
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН