РОЗВИТОК  ІННОВАЦІЙНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  УЧНІВ:  ФІНСЬКИЙ  ТА  ЕСТОНСЬКИЙ ДОСВІД
НЦ «МАНУ» організував семінар-практикум для директорів тервідділень МАН

prev next

Тиждень у Північній Європі провели керівники територіальних відділень Малої академії наук України, аби перейняти досвід розвитку інноваційної діяльності школярів та підтримки їхніх технологічних стартапів. Своїми напрацюваннями з нашими педагогами ділилися Фінляндія та Естонія – країни, яким вдалося створити одні з найкращих систем освіти в Європі й увійти до трійки лідерів за результатами міжнародного дослідження якості освіти «PISA-2018».

Навчальний візит української делегації, що тривав з 8 по 13 грудня, розпочався ознайомленням із діяльністю університетів прикладних наук Метрополіа та Хаага-Хеліа м. Гельсінкі. З учасниками семінару-практикуму спілкувалися і працювали керівник стартап-школи Університету Хаага-Хеліа Ханнеле Меннала і лідер бізнес-акселератора «Turbiini» Університету Метрополіа та засновник «Helsinki XR Center» Ханнес Джесар.

Під час дводенного практично-мотиваційного тренінгу директори тервідділень МАН поглибили знання про фінську модель освіти, підприємницьку екосистему і стартап-середовище.

– У Фінляндії підприємницька освіта є осердям будь-якого навчального закладу, – зазначив Віталій Лісовий, керівник першого державного бізнес-інкубатора для школярів «UF Incubator», що діє на базі НЦ «МАНУ». – Як учні, так і студенти отримують навички проєктного менеджменту, започаткування і ведення бізнесу, залучення інвестицій, необхідні знання у сфері маркетингу, фінансів, юриспруденції. Надалі ці компетенції допомагають їм не тільки бути конкурентоспроможними на ринку праці, а й розпочати власну справу і зробити її успішною.

Передусім, таку освітню функцію виконують стартап-школи. В Університеті Хаага-Хеліа всі студенти, незалежно від того, який курс вони обирають – медицина, інженерія, дизайн абощо, – проходять навчання у стартап-школі і готують свій проєкт. За це отримують навчальні кредити.

Для більш просунутих діють акселератори, як-от згаданий «Turbiini». Сюди приходять люди, в яких уже є стартап-команда, так званий MVP, або мінімально життєздатний продукт (прототип пристрою тощо), і відгуки експертів. Завдання акселератора – допомогти бізнесу запрацювати на новому рівні і прискорити його зростання.

На завершення тренінгу відбувся воркшоп: об’єднавшись у групи, освітяни міркували над векторами розвитку системи МАН у контексті набутого досвіду. Крім того, фахівці НЦ «МАНУ» презентували результати діяльності бізнес-інкубатора для школярів «UF Incubator» за рік, що минув. Варто зазначити, що Ханнеле Меннала та Ханнес Джесар були головними консультантами у процесі розроблення концепції «UF Incubator», тому могли об’єктивно оцінити прогрес – і в підсумку були позитивно вражені. Тож відтепер співпраця між установами розвиватиметься на засадах рівноцінного партнерства.

Також протягом візиту команда «UF Incubator» домовилася про участь найкращих проєктів інкубатора у фінських конкурсах стартапів у 2020 році і зарахуванні кредитів після проходження програм. Зокрема, учні МАН зможуть позмагатися на престижному конкурсі «10 Days 100 Challenges», який проходить у партнерстві з «Microsoft» та провідними компаніями регіону.

А ще учасники семінару побували в «Helsinki XR Center», який має стати найбільшим у Скандинавії центром з розвитку проєктів у галузі віртуальної та доповненої реальності. Велике враження справив і візит до Центру науки «Heureka» – одного з найвідоміших інтерактивних науково-популярних центрів Фінляндії, що працює з 1989 року та щорічно приваблює близько 300 тисяч відвідувачів з усього світу.

Навчальна поїздка до Естонії виявилася не менш цікавою та корисною.

За порадою Департаменту освіти м. Таллінна українські педагоги відвідали Центр інновацій та підприємництва «Mektory» при Талліннському технологічному університеті.

На чотирьох поверхах центру загальною площею 4450 м2 розташовані експериментальні лабораторії, зали для проведення семінарів, виставок і конференцій, демоцентри міжнародних компаній, тематичні кімнати держав. Тут можна побачити сучасні досягнення науки і технологій, попрацювати з дослідницьким та виробничим обладнанням, знайти підтримку для реалізації стартапів або наукових ноу-хау.

– «Mektory», так само як інші заклади, які нам пощастило відвідати, взаємодіє зі школярами, розвиваючи їхній інтерес до інженерії, природничих і точних наук. Тому для освітян Малої академії була дуже цінною можливість побачити та перейняти різноманітні форми роботи з учнями в позашкіллі, представлені в цих установах. Особливо ті, що наближають освіту і науку до життя і допомагають вирішувати реальні завдання, які постають перед родиною та громадою, долати екологічні проблеми людства, – наголосила заступник директора НЦ «МАНУ» Світлана Лихота.

Усвідомлення нових можливостей і перспектив як для учнів Малої академії, так і для професійного зростання її педагогів, безумовно, надихнуло всіх учасників семінару. Тож надалі співпраця з фінськими й естонськими колегами буде поглиблюватися як один з важливих векторів розвитку інноваційного простору системи МАН.

Тетяна Чернецька
14.12.19
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН