STEM-ІНТЕНСИВ
Учні Рішельєвського ліцею пройшли триденне навчання в МАН

prev next

З 9 по 11 лютого фахівці Малої академії наук провели серію тренінгів для учнів 8-х і 9-х класів Рішельєвського ліцею м. Одеси. Цей навчальний заклад активно співпрацює з НЦ «МАНУ», зокрема бере участь у роботі Всеукраїнського науково-методичного віртуального STEM-центру.

Перший день присвятили математиці. Разом із доцентом механіко-математичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидатом фізико-математичних наук Володимиром Плахотником школярі розбиралися з цікавими властивостями кіл Ейлера і магічних квадратів та розв’язували геометричні задачі з правильними багатокутниками.

А далі на них чекали чотири заняття STEM-спрямування в лабораторії «МАНЛаб». Спершу опановували електрику. У складі групи були переважно восьмикласники, які тільки розпочали вивчення цієї теми, тому фахівці лабораторії використали евристичний підхід. Після невеликої вступної лекції ліцеїсти проводили експерименти, у процесі яких вивчали основні поняття електрики і залежність між ними. Зокрема, власноруч складали електричні кола, розраховували їхній опір за напругою і струмом та порівнювали його з прямими вимірюваннями за допомогою мультиметра, а також будували вольт-амперні характеристики кіл, використовуючи сучасні вимірювальні комплекси.

Друга половина дня була відведена на заняття, що поєднувало фізику і хімію. Учні ознайомилися з хімічними приладами, наявними в лабораторії (фотокалориметри, рефрактометр, прилади для титрування, вимірювання pH і провідності розчинів тощо), і в процесі вимірювання хімічних показників спробували зрозуміти, як вони функціонують з точки зору фізики.

На лекції з астрографії підлітки дізналися про технічні засоби і прийоми, які дають змогу отримати високоякісні фотографії різних об’єктів зоряного неба. Особливу зацікавленість викликав комп’ютерний практикум: за допомогою спеціальних програм і власної творчості хлопці і дівчата змогли з робочих відеороликів отримати чіткі гарні зображення Марса, Юпітера і Сатурна.

На завершення «рішельєвці» виконали лабораторну роботу з біології, присвячену якісному визначенню білків, жирів і вуглеводів у продуктах харчування. Для цього проводили досліди з молоком, сметаною, рисовою кашею, сосисками, хлібом, цибулею, соком та кукурудзяними паличками.

– У восьмому класі в них є лабораторна робота, яка базується на табличних даних: складання раціону харчування відповідно до вмісту в типових продуктах білків, жирів і вуглеводів. Ми пішли іншим шляхом згідно зі STEM-ідеологією: діти мали за допомогою хімічних реакцій побачити, в яких продуктах дійсно є ці речовини, а потім отримані власноруч експериментальні дані використати для складання раціону, – розповіла науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ», кандидат біологічних наук Жанна Білик, яка проводила заняття.

– Чудові лекції та практичні роботи, гарно проведений час. Більше за все сподобалося, коли дають можливість подивитися на те, що відбувається у природі, на власні очі, за допомогою ось такого моделювання хімічних реакцій. Це дійсно цікаво і захопливо, коли ти власними руками можеш зробити те, що не кожен бачить щодня, – поділився восьмикласник Костя Заганич. Він у «МАНЛаб» уже вдруге, як і учениця 9 класу Оксана Русліченко.

– Мені дуже подобається, що тут є величезна кількість різного обладнання, – зауважила дівчина. – Під час дослідів ми самостійно, на практиці, побачили ті речі, які раніше знали лише в теорії. Біологія, астрономія, фізична хімія – все було надзвичайно цікаво. Наприклад, ми вимірювали pH кислоти, лугу та сольового розчину, розбиралися з принципом роботи цього приладу. Багато термінів при цьому почули вперше, але в процесі роботи все стало зрозуміло. Загалом просто море емоцій!

Навчання в Малій академії приносить користь не тільки школярам, а й педагогам – переконана Ліліт Карапетян. У ліцеї вона веде фізико-математичний гурток, навчання в якому відбувається англійською мовою.

– Ми вже другий рік поспіль приїжджаємо в МАН з дітьми, і нам шалено подобається. Все дуже цікаво і продумано, організаційні моменти, навчання, викладацький склад – усе на найвищому рівні. Видно, що для викладачів це не просто робота, а що вони вкладають у це душу. Я кажу дітям, що спілкування з такими людьми – це колосально і здорово. Такі візити дуже корисні і для вчителів: ми ознайомилися з багатьма проектами і ресурсами, які тепер будемо використовувати у своїй роботі, – зазначила вчителька.

Після повернення додому учні і вчителі вже запланували підготувати декілька дослідницьких проектів – серед іншого, з використанням тих знань і навичок, яких вони набули в «МАНЛаб».

Тетяна Чернецька
16.02.18
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН