СУЧАСНІ  НАВЧАЛЬНІ  ЗАСОБИ  І  ТЕХНОЛОГІЇ  У  ПРИРОДНИЧИХ  НАУКАХ
28–29 листопада на Волині пройшов семінар-практикум НЦ «МАНУ»

prev next

Учасниками виїзного семінару-практикуму в рамках науково-освітнього проекту «Відкрита освітня лабораторія» стали близько 200 педагогів та понад 100 учнів Волинської області. Організацією заходу опікувалася Волинська обласна Мала академія наук на чолі з заслуженим працівником освіти України Галиною Толстіхіною

28 листопада семінар працював у Ковелі та Володимирі-Волинському, а наступного дня – в Луцьку на базі Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ» Ігор Чернецький ознайомив учасників з різними аспектами застосування новітніх педагогічних технологій на уроках фізики, хімії та біології.

Зустріч з учителями присвятили проблемам, які нині постають перед освітянами в усьому світі, та психологічним аспектам, що впливають на навчальний процес. Передусім, це перевантаження мозку учня «інформаційним шумом». Як вибороти увагу та інтерес дитини в суспільстві агресивної реклами і потужної індустрії розваг? Для цього необхідно шукати нові підходи до процесу викладання.

– Найбільш ефективними є демонстрації та експерименти, які запускають процес мислення, ставлять перед аудиторією якусь проблему, містять певну загадку, що стає поштовхом до пошуку інформації, – переконаний Ігор Чернецький. – Ми говорили з учнями про науковий метод, і частина лекції якраз була побудована на таких експериментах і демонстраціях, що створили для дітей атмосферу зацікавленості, як вони сказали – «магії».

Ще один «ключик» до сучасного школяра – візуалізація даних і опанування можливостей комп’ютера. На сьогодні вчителі вже вміють робити презентації, працювати в Інтернеті. Наступний крок – освоєння нових «професій» ПК, передусім моделювання і вимірювання, та використання їх у процесі навчання. Вимірювання можна здійснювати за допомогою цифрових комплексів або інших пристроїв, які «комунікують» з комп’ютером, – цифрового мікроскопа, спектроскопа тощо. Зі зразками такого обладнання педагоги змогли попрацювати безпосередньо під час семінару.

Приємно відзначити, що в деяких навчальних закладах Волині новітнє устаткування вже використовують на уроках. Торік учителі з Володимир-Волинського побували на тренінгу в лабораторії «МАНЛаб». А нещодавно в місцевій спеціалізованій школі-інтернаті «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки», на базі якої проходив семінар, створили сучасну лабораторію з аналітичної хімії і біологічний кабінет з цифровими мікроскопами.

На завершення учасники семінару обговорили плани проведення на Волині навчально-дослідницької експедиції та літніх наукових шкіл за участю фахівців «МАНЛаб».

Тетяна Чернецька
30.11.17
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН