СВІТ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
У лабораторії «MANLAB» відбувся семінар для фіналістів і координаторів Інтернет-конкурсу «Учитель року»
Цього року Інститут модернізації змісту освіти і редакція науково-популярного природничого журналу для дітей «Колосок» провели перший в Україні Інтернет-конкурс «Учитель року – 2016», учасниками якого були вчителі природничих наук і вчителі початкової школи, які викладають природознавство.
Конкурс складався з двох блоків: перший – тестові завдання відповідно до навчальної дисципліни; другий – написання науково-популярної статті до «Колоска».
Після закінчення змагань організатори вирішили зібрати його фіналістів та координаторів, щоб, передусім, познайомити один з одним, підбити підсумки конкурсу й обговорити аспекти впровадження STEM-освіти в Україні. За локацію обрали МАНівську лабораторію «MANLAB». Семінар відбувся 18 листопада.
– Ми зрозуміли, що ця зустріч – це такий етап, без якого не можна проводити Інтернет-конкурс. Побачити і почути цих людей для нас, організаторів конкурсу, було важливо, – зазначила головний редактор журналу «Колосок», директор ГО «Львівський інститут освіти» (саме ця організація є засновником видання) Дарія Біда.
Розповідали учасникам семінару про особливості викладання природознавства і використання мультимедійних продуктів, акцентуючи увагу на тому, як учителю знайти співвідношення між друкованими й електронними виданнями при викладанні предмету.
Від завідувача відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ» Ігоря Чернецького педагоги дізналися про можливості лабораторії «MANLAB», якими може скористатися вчитель загальноосвітнього навчального закладу. Пан Ігор зосередив увагу і на тому, чим на сьогодні може користуватися вчитель, окрім МАНівської лабораторії. А це – сучасні програми, технічні засоби навчання, цифрові лабораторії.
– Багато з учителів просто не знають і ніколи в житті не бачили, що такі засоби існують, – каже Ігор Чернецький. – Зворотній зв’язок від учасників семінару – чудовий. Це незвичайні вчителі, це вчителі-фанатики. Вони побачили, що є можливість використати такі засоби, щоб ефективніше працювати з дітьми.
Учасниця семінару, директор Педагогічного ліцею при КДПУ імені Володимира Винниченка Наталія Чередніченко викладає фізику та інформатику. Під час проведення Інтернет-конкурсу була його координатором у Кропивницькому. Пані Наталія зізналася, що оглядово чула про «MANLAB», але її відвідування вразило набагато більше, ніж розповіді. Вчителька зацікавлена у співпраці з лабораторією, а тому думає, що її ліцей знайде можливості, щоб привезти своїх вихованців до Києва.
– Маючи класи різного профілю, я визначила для себе, що ми можемо дуже гарно співпрацювати: і замовити експедиції, й експерименти. Незважаючи на те, що у нас у закладі, на відміну від багатьох інших, дуже гарне обладнання, бо користуємося всім, що є у Кіровоградському державному педагогічному університеті, але ця наукова атмосфера, можливість використовувати сучасне обладнання, співпрацювати з експертами на рівні країни є дуже перспективною і цікавою для нас, – переконана Наталія Чередніченко.
Як здійснювати педагогічну підтримку дослідницької діяльності учнів учасникам семінару розповідала науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України Наталія Поліхун. Одна з умов, щоб стати дослідником, за словами науковця, – це володіння певними навичками. Йдеться про навички експерименту, роботи з інформацією, презентації свого дослідження. А цьому мають навчати вчителі. До речі, пані Наталія розробила шкільний спецкурс з основ дослідницького пошуку. Наразі він на затверджені у МОН. Експериментально Наталія Поліхун визначила, що запроваджувати спецкурс можна вже у сьомому класу. Однак у МОН рекомендують з дев’ятого.
Під час семінару фіналісти Інтернет-конкурсу також отримали сертифікат на придбання мультимедійних підручників ТМ «Розумники» номіналом 500 гривень.
Наразі триває реєстрація на II Інтернет-конкурс «Учитель року – 2017». Після закінчення змагання Дарія Біда планує провести з його учасниками конференцію, на якій хоче підняти питання компетентнісного підходу в сучасній освіті.