СВІТ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
У лабораторії «MANLAB» відбувся семінар для фіналістів і координаторів Інтернет-конкурсу «Учитель року»

prev next

Цього року Інститут модернізації змісту освіти і редакція науково-популярного природничого журналу для дітей «Колосок» провели перший в Україні Інтернет-конкурс «Учитель року – 2016», учасниками якого були вчителі природничих наук і вчителі початкової школи, які викладають природознавство.

Конкурс складався з двох блоків: перший – тестові завдання відповідно до навчальної дисципліни; другий – написання науково-популярної статті до «Колоска».

Після закінчення змагань організатори вирішили зібрати його фіналістів та координаторів, щоб, передусім, познайомити один з одним, підбити підсумки конкурсу й обговорити аспекти впровадження STEM-освіти в Україні. За локацію обрали МАНівську лабораторію «MANLAB». Семінар відбувся 18 листопада.

– Ми зрозуміли, що ця зустріч – це такий етап, без якого не можна проводити Інтернет-конкурс. Побачити і почути цих людей для нас, організаторів конкурсу, було важливо, – зазначила головний редактор журналу «Колосок», директор ГО «Львівський інститут освіти» (саме ця організація є засновником видання) Дарія Біда.

Розповідали учасникам семінару про особливості викладання природознавства і використання мультимедійних продуктів, акцентуючи увагу на тому, як учителю знайти співвідношення між друкованими й електронними виданнями при викладанні предмету.

Від завідувача відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ» Ігоря Чернецького педагоги дізналися про можливості лабораторії «MANLAB», якими може скористатися вчитель загальноосвітнього навчального закладу. Пан Ігор зосередив увагу і на тому, чим на сьогодні може користуватися вчитель, окрім МАНівської лабораторії. А це – сучасні програми, технічні засоби навчання, цифрові лабораторії.

Багато з учителів просто не знають і ніколи в житті не бачили, що такі засоби існують, – каже Ігор Чернецький. – Зворотній зв’язок від учасників семінару – чудовий. Це незвичайні вчителі, це вчителі-фанатики. Вони побачили, що є можливість використати такі засоби, щоб ефективніше працювати з дітьми.

Учасниця семінару, директор Педагогічного ліцею при КДПУ імені Володимира Винниченка Наталія Чередніченко викладає фізику та інформатику. Під час проведення Інтернет-конкурсу була його координатором у Кропивницькому. Пані Наталія зізналася, що оглядово чула про «MANLAB», але її відвідування вразило набагато більше, ніж розповіді. Вчителька зацікавлена у співпраці з лабораторією, а тому думає, що її ліцей знайде можливості, щоб привезти своїх вихованців до Києва.

– Маючи класи різного профілю, я визначила для себе, що ми можемо дуже гарно співпрацювати: і замовити експедиції, й експерименти. Незважаючи на те, що у нас у закладі, на відміну від багатьох інших, дуже гарне обладнання, бо користуємося всім, що є у Кіровоградському державному педагогічному університеті, але ця наукова атмосфера, можливість використовувати сучасне обладнання, співпрацювати з експертами на рівні країни є дуже перспективною і цікавою для нас, – переконана Наталія Чередніченко.

Як здійснювати педагогічну підтримку дослідницької діяльності учнів учасникам семінару розповідала науковий співробітник Інституту обдарованої дитини НАПН України Наталія Поліхун. Одна з умов, щоб стати дослідником, за словами науковця, – це володіння певними навичками. Йдеться про навички експерименту, роботи з інформацією, презентації свого дослідження. А цьому мають навчати вчителі. До речі, пані Наталія розробила шкільний спецкурс з основ дослідницького пошуку. Наразі він на затверджені у МОН. Експериментально Наталія Поліхун визначила, що запроваджувати спецкурс можна вже у сьомому класу. Однак у МОН рекомендують з дев’ятого.

Під час семінару фіналісти Інтернет-конкурсу також отримали сертифікат на придбання мультимедійних підручників ТМ «Розумники» номіналом 500 гривень.

Наразі триває реєстрація на II Інтернет-конкурс «Учитель року – 2017». Після закінчення змагання Дарія Біда планує провести з його учасниками конференцію, на якій хоче підняти питання компетентнісного підходу в сучасній освіті.

Олена Сидорик
21.11.16
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН