УКРАЇНСЬКІ  «ЮНІ  ЕЙНШТЕЙНИ»  ПОДІЛИЛИСЯ  СЕКРЕТАМИ  СВОГО  УСПІХУ
Визначено переможців Всеукраїнського конкурсу з цифрових вимірювань у шкільній освіті

prev next

8 грудня завершився Всеукраїнський дистанційний конкурс із цифрових вимірювань у шкільній освіті «Юний Ейнштейн – 2017», ініційований НЦ «Мала академія наук України» і ТОВ «НВП “ENGLER”». Команди-переможці представили свої розробки під час науково-практичної конференції «Цифрові технології освіти в Україні», яка проходила в офісі ТОВ «Майкрософт Україна».

Microsoft виступила партнером конкурсу разом з іншими світовими брендами цифрової індустрії – Hewlett Packard Іnc., Epson Europe BV, Fourier Education – та українськими компаніями – ТОВ «Е-підручники», ТМ «Розумники» і ТОВ «Навігатор».

За умовами змагання шкільні команди (вчитель і двоє учнів) мали виконати дослідницьку роботу за допомогою цифрового обладнання і зробити невеликий відеозвіт про проект. Компетентне міжнародне журі відібрало найкращі роботи.

Першість, а з нею головний приз – навчальну поїздку в технопарки Ізраїлю – розділили команди Курахівської гімназії «Престиж» Донецької області (проект «Всі загадки та таємниці світла») і НВК «ЗОШ І–ІІ ступенів та ліцей» м. Нетішин Хмельницької області («Вага часу»). Торік команда з Курахівської гімназії посіла друге місце у фіналі МАНівського Інтернет-турніру із природничих дисциплін. Тоді школярі виграли цифровий вимірювальний комплекс, який і застосували для реалізації проекту «Всі загадки та таємниці світла». Учні експериментальним шляхом знайшли відповідь на відоме запитання з фізики: чи можна отримати зображення смугастого віслюка, фотографуючи білого віслюка об’єктивом зі смужками? Для цього провели досліди з використанням свічки, екранів різної прозорості, набору діафрагм і датчика освітленості. У другій частині проекту гімназисти вимірювали температуру вольфрамової нитки розжарювання лампочки від ліхтарика пірометричним методом. Використали датчики температури, освітленості, сили струму і напруги.

Дев’ятикласник гімназії «Престиж» Іван Букрєєв захоплюється вивченням фото- й відеоредакторів, створює власні ролики. Тож підготовка до конкурсу допомогла йому «прокачати» не тільки фізичні знання, а й уміння фільммейкера.

– Що сподобалося? По-перше, ми набули навичок роботи з інноваційним фізичним обладнанням. По-друге, відчули себе дослідниками, осягнули всю глибину питання, яке вивчали. Використання цифрової лабораторії змушує замислитися над тим, як ще можна застосувати всі ці різноманітні датчики, як змінити умови проведення експерименту. Все це викликає інтерес до навчання, до підготовки науково-дослідницьких робіт з фізики, біології, медицини, над чим ми зараз і працюємо, – розповів хлопець.

Команда з Нетішина поставила за мету довести твердження популяризатора науки Якова Перельмана про зміну ваги піщаного годинника під час переміщення в ньому піску. Учні сконструювали установку з двох ПЕТ-пляшок з електромагнітною діафрагмою. Замість піску використали пшоно: по-перше, воно має кращу здатність перетікання без затримок із верхньої пляшки в нижню; по-друге, як пожартували хлопці, це надало годинникові українського колориту. Школярі побудували теоретичну модель явища і перевірили її на практиці. Для цього виміряли зміну ваги годинника на початку та наприкінці пересипання.

Цифрові вимірники нетішинці активно застосовують і на уроках, і для підготовки до конкурсу-захисту МАН та Всеукраїнського турніру юних фізиків – утім, як і їхні колеги з Харківської спеціалізованої школи-інтернату «Обдарованість». Саме в цей заклад поїхали призи за друге місце – ноутбуки і планшети від Hewlett Packard.

Перша команда з «Обдарованості» презентувала роботу під назвою «Вивчення хроноструктури ритмів серцево-судинної системи, їхня зміна під впливом фізичного та емоційного навантаження». Проект зробили на перетині фізики та біології. Завдяки датчикові пульсу дівчата змогли експериментально з’ясувати, як змінюється частота серцевих скорочень їхніх однокласників під впливом фізичних навантажень (присідань) та емоційних подразників (хорор-роликів і кумедних відео).

Друга команда досліджувала задачу з Турніру юних фізиків: яку силу необхідно прикласти, щоб роз’єднати два скельця, змочені водою? За допомогою датчика сили визначили: для перпендикулярного відриву вона є найбільшою, а для паралельного – значно меншою. Завдяки програмі отримали графіки, на яких це наочно видно.

Третє місце посіли ще одна команда з Курахівської гімназії «Престиж» (проект «По слідах Гілберта та Фарадея», який передбачав створення цифрового спектра магнітного поля постійних магнітів різноманітних форм) і представники НВК «Сквирський ліцей – загальноосвітня школа І–ІІ ступенів» Київської області з роботою «Експериментальне дослідження коливань гойдалки». Обидві команди отримали «Фабрику друку» – сучасний багатофункціональний друкарський пристрій від компанії Epson.

Крім того, всім призерам і переможцям вручили ліцензії на навчальну гру Minecraft від Microsoft та сертифікати від компанії «Е-підручники». А найголовніше, що одержали конкурсанти, – це вміння творити власний стиль життя, переконаний завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ», член оргкомітету змагання Ігор Чернецький:

– Мала академія наук України сьогодні – це не тільки конкурс-захист, а ціла система навчання. І цей конкурс теж є певного роду системою навчання. У вас є новий цифровий світ, якого раніше просто не було. Ви маєте смартфони, на які можна встановити будь-які програми, ви маєте цифрові вимірювальні комплекси та інші гаджети. Ви озброєні для того, щоб здобувати знання. Якщо навчитися здобувати знання своїми руками, своїм мозком, своїми силами – це буде стиль життя. І сьогодні ви продемонстрували, що вмієте його творити.

Також юних дослідників привітали Антон Гайніков із Hewlett Packard Іnc., Єлизавета Вовченко з «Майкрософт Україна», Олена Ковальова з компанії «E-підручники», директор по європейському регіону компанії Fourier Education Вітал Бар Лев і засновниця міжнародного руху Flying Bag Кіра Сухобойченко.

Тетяна Чернецька
12.12.17
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН