ЯК СТВОРЮЮТЬ МАЙБУТНЄ
У новому проекті НЦ «МАНУ» школярі і студенти удосконалювали навички одного з найперспективніших напрямів науки ‒ біотехнології
Авторитетні вчені-футурологи прогнозують, що у найближчі 10 років біотехнологічна галузь не лише розвиватиметься, а й замінить медицину, енергетику, міське та сільське господарство. Використовуючи досягнення цієї науки, людина зможе вдосконалювати своє тіло, інтелект і впливатиме на довголіття. Серед найбільш затребуваних професій майбутнього будуть саме спеціалісти-біотехнологи. Саме тому так важливо, щоб молодь України мала доступ до необхідних знань, удосконалювала свої вміння, реалізовуючись у цій професії.
До школи «Biotech Startup Week» було дібрано 28 учасників ‒ старшокласників та студентів. Під час навчання молодь працювала у командах. До складу кожної входили винахідник, маркетолог та фінансист ‒ а це повноцінний колектив, якому під силу успішно реалізувати стартап. Адже біотехнологи продукують ідею, економісти готують фінансове обґрунтування проекту, а маркетологи займаються просуванням ідеї.
Мета школи – підготувати учасників до розмови з інвесторами та представниками бізнесу, навчити їх працювати у команді і з проекту створювати стартап, формулювати бізнес-модель та корегувати свій бізнес-план. Адже фінальним завданням школи є презентація учасниками своїх проектів перед експертною радою. Виступи команд оцінювали представники «UF Incubator» та НЦ «Мала академія наук України», Центру інновацій «Сходи в Майбутнє», україно-американського фонду «Biotech Initiative U. S. – Ukraine Foundation», експерти компанії «Юрія-Фарм» та організатори Міжнародного форуму «Innovation Market».
Серед перспективних проектів обрано розробку Марка Соболя з Херсонського фізико-технічного ліцею, який працював над пристроєм для людей з вадами зору. Задум хлопця полягає у забезпеченні просторової орієнтації завдяки ультразвуковим датчикам. Їх потрібно прикріпити на тіло людини для сканування навколишнього простору. Процесор аналізуватиме усі дані й у разі потреби надсилатиме імпульс у ту частину тіла, якій загрожує перешкода.
‒ Раніше я свою ідею мав тільки на папері. Школа дала зрозуміти, як працює бізнес. Тож тепер проект, завдяки тренерам і моїй команді, має бізнес-розрахунок. Ми знайшли зацікавлених інвесторів. Також до участі у «Biotech Startup Week» я перемикав рекламу. Тепер я уважно дивлюся і аналізую, щоб використати дані для маркетингу свого стартапу, ‒ поділився відкриттями Марк.
Найкращі проекти отримали від НЦ «Мала академія наук України» право участі у STARTUP-алеї на Міжнародному форумі «Innovation Market ‒ 2019», сертифікати на освітні програми від платформи «UF Incubator», а україно-американський фонд подбав про навчальні підручники. Адже всі учасники напередодні замовили собі по дві бажані освітні книги.
Надважливим завданням для дорослої освітньої спільноти є виявлення талановитих проектів і дітей. Однак не менш вагомим є сприяння та виведення їх на новий рівень, тим самим впливаючи на розвиток країни.