ЗІРКОВА КОМАНДА
Учні київської гімназії № 179 опановували STEM-технології на астрошколі МАН

prev next

21 серпня на базі MANLAB.CAMP у Пущі-Водиці було весело і гамірно: школярі столичної гімназії № 179 приїхали кількома класами. Хлопці і дівчата жваво ділилися спогадами перших місяців літа й чекали нових знань і вражень від тижня на літній астрономічній школі НЦ «МАНУ».

Варто зазначити, що 179-та гімназія другий рік поспіль долучається до заходів Національного центру. Технології МАН тут використовують і в поточній навчальній роботі. Зокрема, вчителька фізики Наталія Ткаченко зуміла організувати діяльність класів основної та старшої школи в руслі наукової освіти за галузями «астрономія» та «астрофізика».

В орбіту Малої академії наук навчальний заклад потрапив минулого року: тоді восьмеро гімназистів побували на літній школі астрографії. Зацікавившись цією тематикою, вони підготували наукові роботи, успішно виступили на конкурсі-захисті МАН, повірили у свої можливості і передали цей запал своїм друзям. Протягом навчального року школярі сьомого й восьмого класів скористалися нагодою попрацювати в лабораторії «МАНЛаб», а також стали учасниками освітнього фестивалю «Арсенал ідей».

Нині ж охочих провести наукові канікули на Пущі-Водиці виявилося набагато більше: понад 30 учнів гімназії. Перед ними стояло непросте завдання: опанувати STEM-підхід в астрономії за допомогою виконання дослідницьких проектів. Ця технологія довела свою ефективність упродовж першої цьогорічної астрошколи, слухачами якої були призери й переможці Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН – старшокласники, які поглиблено займалися фізикою та астрономією. Слухацька аудиторія другої школи відрізнялася: класична гімназія, різновікові учні – з 7 по 10 клас. Попри це, вони змогли виконати навчальну програму та реалізувати проекти так само якісно, як і їхні більш підготовлені колеги.

– Це дає право назвати запропоновані дітям методики педагогічними технологіями XXI сторіччя. НЦ «МАНУ» продовжує долучати до співпраці навчальні заклади України, які висловили бажання опанувати ці технології, – відзначив керівник школи, завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ «МАНУ» Ігор Чернецький.

Пан Ігор опікувався лекційною частиною навчання: цікаво і доступно розповідав про елементи спеціальної теорії відносності, основи астрографії та астрофізики Сонця. А вчителька інформатики Новопечерської школи Тетяна Ткаченко поговорила з дітьми про технології майбутнього, які змінюють наше життя вже сьогодні: безпілотні автомобілі, сонячні батареї, кріптовалюту та інші проривні винаходи людства.

Що ж стосується проектів, лабораторних робіт та астрономічних спостережень, у цьому слухачам надавали допомогу магістрант Інституту фізики НАНУ, фахівець НЦ «МАНУ» Юрій Шиховцев та магістрантка КНУ імені Тараса Шевченка, випускниця МАН Аліна Воронцева. Молоді люди виконували роль фасилітаторів навчального процесу: допомагали учням налагодити ефективну взаємодію, підтримували їхню ініціативу, консультували з різних питань, обмінювалися думками та ідеями. Діти були в захваті: за їхніми словами, у школі їм часом не вдавалося об’єднатися для вирішення якихось простих завдань, а тут вони відчули себе єдиною згуртованою командою, науковим колективом, завдяки чому і змогли досягти результату.

Найкращим свідченням успіху літньої школи є, звісно, відгуки самих її учасників.

– Я їздила на астрошколу минулого року, мені дуже сподобалося. Тому коли мені запропонували поїхати і цього разу, я дуже зраділа і, звісно, зголосилася. Ми тут дізналися дуже багато нового, проводили різні лабораторні роботи, працювали з телескопами, це було дуже класно. Цього року школа була складнішою, але й цікавішою. Графік такий насичений, так багато різних видів діяльності, вражень, емоцій… Здається, ніби за один день у школі ми проживали цілий місяць! – посміхається 9-класниця Оля Козаченко.

Її подруга з паралельного класу Аріна Соловенко переконана, що можливістю потрапити на літню школу МАН варто скористатися кожному:

– Літня школа МАН – це чудове місце, і я просто не могла прогаяти цей шанс. Ми змогли попрацювати з такими приладами, які в реальному житті для нас – рідкість. Тут гарні конкурси, як наукові, так і розважальні. Ми власноруч робили сонячні годинники, малювали плакати на астрономічну тематику, ставили театральні сценки. Сподобалися і проекти: нам, наприклад, треба було дослідити, наскільки швидко плавиться ядро комети. А ще тут дуже цікаві лекції. Приміром, нам розповіли про теорію відносності Ейнштейна. З першого разу ми її, звичайно, не осягнули, але зацікавилися, тепер хочеться більше дізнатися про ці речі. У світі є дуже багато незвіданого, ще не відкритого. Можливо, в майбутньому щось відкриємо саме ми? 

Тетяна Чернецька
08.09.17
Повернутись до розділу
Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Донецьке територіальне відділення МАН

Одеське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Херсонське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Кримське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН