Співпраця учасників робочої групи триває вже кілька років. За цей час проводили науково-практичні конференції та круглі столи, зокрема присвячені музейній педагогіці в умовах пандемії COVID-19.
Цього року до обговорення музейної педагогіки в умовах воєнного стану долучилися представники наукових установ, закладів вищої освіти, музеїв, науково-дослідних лабораторій. Зокрема Національна академія педагогічних наук України, Національна академія мистецтв України, Інститут обдарованої дитини НАПН України, Київський національний університет ім. Т. Шевченка, Львівський національний університет ім. І. Франка, Кафедра ЮНЕСКО з наукової освіти НПУ ім. М. П. Драгоманова, Національний науково-природничий музей НАН України, Державний політехнічний музей ім. Б. Патона при Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського», Музей науки МАН, Науково-дослідна лабораторія мехатроніки і робототехніки FabLab MiRONAFT.
Через окупацію частини України росією значна кількість музеїв призупинили свою роботу. У багатьох колекції розграбовані чи знищені російськими окупантами. Однак уже сьогодні спостерігаємо, що музеї поступово і частково відновлюють свою роботу. Президент МАН Станіслав Довгий зазначив, що Мала академія наук України найближчим часом створить ряд музейних просторів на заході країни. Там зараз проживають понад 5 млн біженців, серед яких майже 2 млн дітей, тому важливо підтримати їх і надати доступ до освіти.
12 квітня відбулося відкриття першого такого інтерактивного простору Музею науки у Львові, створеного за ініціативою МАН спільно зі Львівською політехнікою за участі Одеського музею цікавої науки. Нині розпочалися роботи зі створення наступного простору в Ужгороді спільно з Ужгородським національним університетом і мерією міста. Такі освітні наукові простори в умовах воєнних дій сприятимуть психологічній підтримці дітей, формуватимуть для них середовище творчого спілкування та можливостей заглибитись у світ знань.
Учасники засідання обговорили актуальні ініціативи, які створять умови для продовження навчального процесу як в Україні, так і закордоном. Зокрема, підтримку отримав проєкт «Досліджуй науку українською», ініційований МАН. У партнерстві з польськими центрами науки перекладатимуть українською мовою інформаційно-навігаційні системи, сценарії занять інтерактивних науково-освітніх просторів у Польщі — їх щоденно відвідують сотні українців, що тимчасово перебувають у сусідній країні. До перекладу долучилися вже кілька українських університетів і наукових установ Києва та Львова.
Використання засобів музейної педагогіки в навчальному процесі допомагатиме повертати дітей і молодь до мирного життя. Учасники засідання запропонували у травні провести міжнародний круглий стіл з питань музейної педагогіки в умовах воєнного стану. Також освітяни, науковці, музейні працівники, психологи спільно розроблять методичні рекомендації, за якими можна буде організовувати в музеях науково-освітні заняття, а ще надавати психологічну допомогу в умовах воєнного стану.
Ініціативи, втілені через таку співпрацю, об’єднуватимуть фахівців із різних куточків України та світу задля забезпечення безперервного доступу дітей і молоді до освіти й науки.
Останні новини МАН
23.12.2023
Підсумки Всеукраїнського відкритого інтерактивного конкурсу «МАН-Юніор Ерудит»11.04.2024
Фінал Всеукраїнської олімпіади з історії: як МАН і партнери провели змагання09.04.2024
Які навички розвивати для майбутнього: відбувся онлайн-форум про розвиток soft skills