Співорганізаторами заходу, що об’єднав наукову та освітянську спільноти країни, стали Національна академія наук України, Національна академія педагогічних наук України, Мала академія наук України, а також близько 30 партнерів.
Попри складні умови воєнного часу форум зібрав понад 400 провідних науковців та педагогів з усіх регіонів України, визнаних лідерів наукової й освітньої сфер, чия невтомна праця закладає інтелектуальну основу для повоєнної відбудови та євроінтеграції.
Протягом трьох днів відбулося 12 наукових панелей, орієнтованих на стратегічні вектори розвитку української освіти та суспільства:
- На панелі «Освітні парадигми штучного інтелекту» ішлося про те, що ми маємо не лише наздогнати, а й очолити світові тренди впровадження ШІ для побудови освіти майбутнього.
- На панелі «Онтологічні формати картини світу в освітніх процесах» було представлено пошук нових філософських і методологічних основ для формування світогляду нації.
- «Цифровізація освіти на засадах STEM в умовах євроінтеграції»: тут говорили про цифровізацію як відповідь на глобальні виклики — формування конкурентоспроможних технічних кадрів для відновлення країни.
- Учасники панелі «Інформаційно-цифрові середовища закладів освіти: трансформація, безпека, вплив ШІ» наголошували на важливості кібербезпеки та стійкості освітнього простору в умовах війни та цифровізації.
- Панель «“Зелені” навички актуальні для всіх професій» показала актуальність упровадження принципів сталого розвитку як невіддільної частини національної свідомості.
- Учасники панелі «Впровадження наукової освіти в український освітній простір: зарубіжний і вітчизняний досвід, перспективи» презентували інтеграцію найкращих світових практик для формування наукової еліти.
- На панелі «Позашкільна освіта: теорія, практика, методика» говорили про те, як важливо розвивати обдарованість і сприяти дослідницькому пошуку нашої молоді поза межами шкільної програми, використовуючи сучасні форми й методи навчання.
- «Трендвотчинг ринку праці в системі підготовки і підвищення кваліфікації фахівців в умовах повоєнного відновлення України» — ця панель наголошувала на формуванні кадрового резерву для відбудови економіки та інфраструктури післявоєнної України.
- На панелі «Управління адаптивними процесами в освіті в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення» обмінювались досвідом розробляння гнучких і стійких систем управління, здатних протистояти будь-яким кризам.
- Спікери панелі «Дидактичні системи профільної середньої освіти: проблеми і перспективи упровадження» розповідали про найкращий досвід створення індивідуальних траєкторій успіху для кожного українського школяра.
- «Індивідуальні освітні траєкторії: від ідеї до реалізації» — на цій панелі наголошували на переході до людиноцентричної освіти, що розкриває потенціал особистості.
- «Детермінанти професійного успіху викладачів закладів вищої освіти» — ця панель зосередила увагу на важливості підвищення кваліфікації та престижу науково-педагогічних кадрів, від яких залежить якість підготовки наших фахівців.
Цьогорічний форум відбувся у змішаному форматі. Також було створено спільноту заходу на фейсбуці для обговорення наукової проблематики виступів і публікацій учасників. За результатами форуму готують колективну монографію.
28 листопада, коли відбулося відкриття пленарного засідання форуму, для команди МАН було вагомою датою ще й з іншої причини: у Луцьку спільно з Луцьким національним технічним університетом та Волинською обласною Малою академією наук відкрили Музей науки МАН, який став першим науково-освітнім простором регіону. Це стало продовженням процесу розвитку наукової освіти: раніше, навесні 2025-го, у Києві з’явився інтерактивний Музей математики «Кубоїд» — науковий простір, який разом із відкритим у 2020 році Музеєм науки МАН став дослідницьким комплексом нового покоління, де кожен і кожна — від дитини до дорослого — можуть відчути себе дослідниками.
Форум продовжив традиції обміну досвідом та ідеями, допоміг учасникам знайти партнерів для спільної дослідницької роботи, апробувати власні дослідження та ознайомитися з останніми інноваціями і передовим педагогічним досвідом.
Останні новини МАН
04.12.2025
VII Всеукраїнський відкритий науково-практичний онлайн-форум «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії»: як це було04.12.2025
Фінал Всеукраїнського учнівського турніру юних хіміків: як це було02.12.2025
У Луцьку відкрили Музей науки Малої академії наук України