У просторі Музею науки МАН зібралися понад 70 педагогів, аби випробувати себе в ролі дослідників — не дітей, а саме дорослих, які навчаються мислити інакше. Семінар-практикум «Методика “Футурум”: інноваційні підходи до дослідницького навчання», ініційований Буковинською МАН за підтримки Національного центру «Мала академія наук України», став майданчиком, де традиційне викладання поступилося місцем експерименту, інтеграції та науковій уяві.
Команда викладачів Дитячої академії «Футурум» — Світлана Швець, Ірина Шевченко, Альона Мозгова, Євгенія Красовська та Кирило Ковальчук — провела для учасників серію майстер-класів. Освітяни навчалися будувати інтегровані уроки, поєднуючи астрономію з риторикою, інженерію з історією тощо. Усе — через дослідницький підхід, де головне не відповідь, а процес пошуку.
Фінальний день став справжнім випробуванням творчості: у межах спільної онлайн-сесії вчителі створювали власні кейси за методикою «Футурум». На їхніх заняттях боліди-спорткари народжувалися не тільки з конструкторів, а й ідей, законів фізики й дитячої допитливості. Так, гра перетворювалась на науку, а наука — на гру, що захоплює.
Кожне заняття було результатом спільної роботи, поєднувало різні предмети та відкривало нові способи залучати дітей до досліджень. Ці кейси показали, що педагогічна креативність може перетворити будь-який урок на маленьке наукове відкриття.
Ці три дні залишили післясмак натхнення й віри у спільну справу. Дослідницьке навчання починається не з лабораторії, а з учителя — того, хто сам готовий дивуватися, ставити запитання й іти за дитячим «чому?». «Футурум» у Чернівцях став чудовим майданчиком для обміну досвідом і натхнення, яке одразу можна застосувати на уроках.
Останні новини МАН
27.10.2025
Київська МАН отримала свідоцтво клубу ЮНЕСКО27.10.2025
У Чернівцях відбувся інноваційний семінар «Футурум»: як це було23.10.2025
Інженерія в дії: у Рівному відбувся Всеукраїнський хакатон «Engineering HackFest 2025»